vineri, 23 mai 2014

Inert, incolor, inodor, insipid, ilariant





"Vocea unei persoane care a inhalat heliu suferă schimbări temporare ale timbrului într-un mod care face să sune strident, deoarece accentele mai mari sunt amplificate. Viteza sunetului în heliu este de aproape trei mai mare decât ori viteza sunetului în aer, căci frecvența fundamentală a unei cavități umplute cu gaz este proporțională cu viteza sunetului în gaz, atunci când este inhalat heliu există o creștere corespunzătoare a pasului frecvențelor de rezonanță a tractul vocal." (sursa: wikipedia)

Google WebMaster Tools – greșeli care trebuie evitate în SEO

Având în vedere că sunt la curent cu toate videoclipurile de pe canalul de YouTube Google Webmasters, mi-am propus să scriu un articol despre greșelile care se fac destul de des în SEO (Search Engine Optimization). Nu toți specialiștii SEO sunt informați relevant, de aceea apar penalizări drastice conform motoarelor de căutare.

  1. Penguin-ul Google este un algoritm care acționează asupra site-urilor care fac SPAM. Urmărește fiecare link non-natural și acționează.
  2. Google Panda este de asemenea un algoritm care acționează asupra site-urilor ce dispun de conținut copiat de pe alte site-uri.
Directoarele de articole

Matt Cutts spunea într-unul din videoclipurile sale că nu este indicat să construiești backlink-uri folosind directoarele de articole. Nu este indicat deoarece link-urile respective nu sunt naturale, iar lumea nu intră pe un site de directoare de articole pentru a obține informații relevante. În cazul în care vei construi link-uri cu ajutorul acestor directoare de articole, vei fi penalizat conform Penguinului.

Directoarele web

Directoarele web sunt site-uri care înregistrează link-uri ”dofollow” și evident nu sunt considerate relevante pentru motoarele de căutare. Dacă ai folosit directoare de articole, vei putea fi penalizat. Penguin-ul monitorizează și astfel de directoare de web/articole.

Dacă ai fost deja penalizat de Penguin, este indicat să scoți link-urile din directoarele web și din directoarele de articole. Site-ul tău va reveni la normal, doar că după aproximativ 2-3 luni de zile. Actualizarea durează de obicei destul de mult, iar dacă ai un site cu autoritate mare, în aproximativ o lună site-ul tău va reveni la normal.

Tag-urile

Tag-urile nu mai sunt relevante pentru motoarele de căutare și nici indicate pentru folosire. Practic, tag-urile creează link-uri și fac duplicare articolelor. Există risc de penalizare deoarece ele transmit Page Rank link-urilor care se află în articolul respectiv.

Dacă totuși vrei să folosești tag-uri, nu implementa mai mult de 3 tag-uri într-un post. Din punct de vedere SEO (Search Engine Optimization) tag-urile nu-ți îmbunătățesc site-ul. Sunt o grămadă de blogger care folosesc tag-uri în exces.

Din proprie experiență, am fost penalizat pentru că am avut un link în blogroll la un blogger care avea foarte multe tag-uri. Analizând situația, l-am rugat să scoată link-ul site-ului meu din blogroll-ul lui. După aproximativ o lună de zile, site-ul meu a revenit la normal.

Deci, este bine să respectăm regulamentul impus de Google Webspam Team. Chiar dacă este mai greu și avem mult de lucru, în ceea ce privește SEO, rezultatele sunt bune și stabile. Garantat nu vei avea probleme cu rank-ul în motoarele de căutare.

Aș dori să recomand un site în domeniul Web (webfrog.ro) care dispune de o grămadă de servicii folositoare celor care vor să-și dezvolte un site/blog. Aceste servicii folositoare sunt prezentate ca: web design, creare magazin online, SEO, creare site, erori link-uri și multe altele.

Ca bonus, puteți solicita o analiză website GRATUIT și, în aproximativ 48 de ore, veți primi un rezultat care va afișa greșelile site-ului tău (dacă există), plus sugestii de îmbunătățire a site-ului tău.

Numele meu este Ovidiu Drobotă.

Happy Search Engine Optimization!

duminică, 18 mai 2014

sâmbătă, 17 mai 2014

Cine nu-i gata il iau cu lopata!

Ziua Internaţională a Copilului se apropie cu paşi mici şi siguri, iar asta nu poate decât sa-i încânte pe părinţii, bunicii etc. care adoră să se avânte printre rafturile pline de jucării, dulciuri sau orice altceva s-ar potrivi marcării corespunzătoare a evenimentului. Va urma, cu siguranţă, o perioadă în care online-ul îşi va încorda "muşchii" întru susţinerea acestui efort (mă refer în mod special la magazinele virtuale care acoperă şi acestă categorie mare a produselor destinate copiilor). Vom asista la reduceri, oferte speciale, concursuri, transport gratuit mai mult sau mai puţin condiţionat de valoarea comenzii şi multe altele. În aceeaşi idee, la TV am observat o oarecare tendinţă timidă de a aborda în avans acest subiect, chiar dacă o reclamă la jucării în pauza de publicitate a unui serial pe care-l urmăresc de ceva vreme nu e mare lucru. Adevărul e că jocurile LEGO merg mână în mână cu Sherlock Holmes:

"I can't make bricks without clay."
"The Adventure of the Copper Beeches" ("Aventura de la Fagii de Aramă", Sir Arthur Conan Doyle)

În acest demers mai dau şi eu o mână de ajutor celor care poposesc aici preţ de câteva minute, aflaţi în căutarea unei idei. Ea (ideea) poartă numele Worldoftoys.ro - magazin online de jucării pentru copii.

papusa Lagoona Blue

Veţi descoperi o gamă largă de minunăţii, de jucării aparţinând unor producători foarte cunoscuţi: Barbie, Beyblade, Hello Kitty, Talking Friends, Monster High, Nerf, Play-Doh, Furby, JCB, LEGO, Tomy etc.




Site-ul este destul de bine structurat pe categorii. E o părere formată în urma a ceva mai multe minute petrecute pe-acolo, după ce, iniţial, la prima vedere, mi-am încrucişat braţele asemenea unui copil care deschide pentru prima dată o revistă de benzi desenate, atras mai mult de imagini, de culori, decât de logica evenimentelor prezentate.
"Make kids! We bring the toys!" m-a readus cu picioarele în lumea celor mari, a celor care cuvântă în mai multe limbi de circulaţie internaţională, a celor care nu regretă dacă apasă pe butonul de Adaugă în coş. Fiecare cu vârsta si avantajele lui! Printre cele din urmă (avantajele) se numără şi studierea, compararea preţurilor. Bănuiesc eu că aţi avut deja această curiozitate şi aţi dat click-ului ce-i al click-ului. Concluzia nu poate fi decât una: cifre accesibile şi promoţii care fac ochi dulci bugetelor dornice de achiziţii.

Continuând pe aceeaşi partitură, voi prezenta, pe scurt, şi celelalte elemente care mi-au atras atenţia şi care v-ar putea determina să-i includeţi pe o listă a site-urilor de pe care să vă faceţi cumpărăturile atunci când căutaţi ceva extraordinar pentru un copil:
  • magazinul este atestat TRUSTED.ro - programul naţional pentru certificarea magazinelor online din România;
  • jucăriile au toate certificările de siguranţă cerute de legislaţia în vigoare;
  • feedback bun din partea clienţilor (procentul de produse expediate neconform comenzii este de sub 0.5 % din totalul comenzilor);
  • pentru cei care profită de acest sistem, există şi posibilitatea de a primi bani înapoi prin intermediul site-urilor de tip cashback;
  • au blog, au cont pe facebook, au cam tot ceea ce le trebuie pentru a face o primă impresie bună.

"Copilăria e cadoul pe care ni-l dă viaţa." – Horaţiu Mălăele

sâmbătă, 10 mai 2014

Comunicat de presa - Primavara Bloggerilor 2014 la 5 zile de final

Au mai ramas 5 zile de campanie Primavara Bloggerilor! Participantii inscrisi pana pe 20 Aprilie in concurs pot castiga premii in valoare totala de peste 12000 lei!

Primavara Bloggerilor 2014, organizata de BlogAwards, o primavara - concurs cu premii totale in valoare de peste 12000 lei, mai are doar cinci zile de campanie. Printre sponsorii campaniei sunt si Bayo.ro, BePrecious, Compania DDD, Floraria cu Povesti, Kolok.ro, Nutrivita, Spy Shop, Tian, Laptop Direct, Clinica Stomatologica Dental Praxis si Agentia de Turism D.T.S. In parteneriat media cu Blogatu.ro, competitia Primavara Bloggerilor 2014  ofera bloggerilor premii mai mult decat atractive.

Competitia Primavara Bloggerilor 2014 se desfasoara in mai multe etape, conform urmatorului calendar:

• Etapa de inscriere a bloggerilor participanti:
01 Aprilie – 20 Aprilie
• Etapa de participare a bloggerilor in campaniile individuale:
02 Aprilie – 15 Mai
• Jurizarea campaniilor de catre fiecare sponsor in parte:
15 Mai – 22 Mai
 • Anuntarea castigatorilor:
24 Mai.

Campaniile individuale din cadrul concursului Primavara Bloggerilor 2014 si premiile acordate in cadrul fiecarei campanii:

Campania Bayo.ro – Participa si poti castiga unul dintre cele trei premii in bani (450 lei) sau vouchere in valoare de 750 lei (optiunea apartine castigatorilor) sau cele cinci premii in produse. Primele 7 bloguri ca trafic adus pe site in perioada 2 Aprilie – 15 Mai vor primi un voucher de reducere de 40%.

 Campania BePrecious – Participa si poti castiga unul dintre vouchere pentru cumparaturi din magazinul BePrecious in valoare totala de 1000 lei!

Campania DDD – Participa si poti castiga o excursie de 5 zile la Mamaia la Hotel Majestic 3* Mamaia 2 persoane O camera Dubla cu mic dejun inlus in perioada 16-21 iunie 2014 (luni-sambata ora 12:00).


Campania Floraria cu Povesti – Participa si poti castiga 500 lei si 3 vouchere de reducere!

Campania Kolok.ro – Participa si poti castiga o tableta si doua vouchere de cate 200 lei pentru cumparaturi de pe Kolok.ro!

Campania Nutrivita – Participa si poti castiga trei premii constand in cinci vouchere pentru cumparaturi in valoare totala de 750 lei de pe Nutrivita.ro!

Campania Spy-shop.ro – Participa si poti castiga produse in valoare de 2000 lei!

Campania Tian.ro – Participa si poti castiga vouchere de 300, 200, respectiv 100 lei pentru cumparaturi din magazinul Tian.ro.

Campania Laptop Direct – Participa si poti castiga unul dintre cele trei premii constand in vouchere valorice in valoare de 1000 lei si produse utile pentru orice pasionat de tehnologie.

Campania Dental Praxis – Participa si poti castiga o excursie de 5 zile la Mamaia la Hotel Majestic 3* Mamaia 2 persoane O camera Dubla cu mic dejun inlus in perioada 16-21 iunie 2014 (luni-sambata ora 12:00).

Campania D.T.S. – Participa si poti castiga o excursie de 5 zile la Mamaia la Hotel Majestic 3* Mamaia 2 persoane O camera Dubla cu mic dejun inlus in perioada 16-21 iunie 2014 (luni-sambata ora 12:00).

Perioada si modul de desfasurare

o Concursul se desfasoara in perioada 2 Aprilie – 15 Mai si cuprinde 11 campanii individuale (e posibil sa apara noi sponsori pana pe 15 Aprilie).
o Fiecare participant se poate inscrie cu cel putin unul sau cel mult trei articole in fiecare campanie individuala.
o Fiecare campanie individuala are propriul sau regulament si propriul sponsor.
o Fiecare campanie din cadrul concursului Primavara Bloggerilor este jurizata individual, de catre fiecare sponsor in parte, care acorda note de la 1 la 10 (cu zecimale, pentru o mai buna departajare) fiecarui articol participant. Notele se vor acorda imediat dupa incheierea perioadei de inscriere a articolelor in campaniile individuale, adica in perioada 16 – 22 Mai.

Regulament:

Bloggerii inscrisi in Concursul Primavara Bloggerilor pot alege la ce campanii participa (un blogger poate participa la o singura campanie, la cinci sau la toate campaniile), insa cei care se inscriu la minim 75% dintre campanii (minim 9 campanii dintre cele 11) au parte de multe beneficii.
Toti participantii care se inscriu la minim 75% din campanii vor primi cate o diploma de participare.
Bloggerii participanti la cel putin 75% din campanii au sansa de a castiga premii in bani in valoare totala de 12000 lei.

Foarte important:

  • Daca un blogger participa la o singura campanie, poate castiga oricare din premiile aferente acelei campanii.
  • Toate linkurile din articolele inscrise in concurs trebuie sa fie de tip “dofollow”. Articolele care cuprind linkuri de tip “nofollow” nu sunt luate in calcul pentru jurizare.

Clasament:

Clasamentul concursului Primavara Bloggerilor se realizeaza in functie de notele primite de la fiecare sponsor in parte. Fiecare sponsor va acorda note de la 1 la 10 fiecarui articol participant. Notele vor avea zecimale, astfel ca lupta va fi foarte stransa.

Primii 5 bloggeri din clasamentul Primavara Bloggerilor (in urma adunarii celor mai bune note (in cazprimite de la advertiseri din cadrul fiecarei campanii individuale) vor primi premii in bani (Premiul 1 – 500 lei, premiile 2-5: 100 lei). Bloggerii clasati pe pozitiile 6-15 ale clasamentului concursului Primavara Bloggerilor primesc cate un produs electronic cadou. Un blogger se poate inscrie cu minim un articol si cel mult trei articole la o singura campanie. Premiile fiecarei campanii individuale vor fi acordate de catre sponsori, in termen de 45 de zile de la finalizarea jurizarii. Daca noi sponsori se vor alatura Concursului Primavara Blogurilor, unele campanii vor fi lansate mai tarziu, insa inainte de 15 Aprilie. Perioada de lansare a campaniilor este cuprinsa intre 2-15 Aprilie.
Un blogger se poate inscrie cu minim unul si cu maxim trei articole. Sponsorul jurizeaza fiecare articol in parte si acorda o nota de la 1 la 10 (cu zecimale) fiecarui articol. Articolul cel mai bine notat (daca bloggerul scrie mai mult de un articol pentru o campanie) din cadrul fiecarei campanii individuale intra in calcul pentru clasamentul Concursului Primavara Bloggerilor.

Premii:

Pentru a castiga un premiu in cadrul unei campanii individuale, un participant trebuie sa scrie minim un articol si maxim 3 articole in cadrul acelei campanii. Sponsorul fiecarei campanii in parte va juriza fiecare articol participant.

Se vor acorda atat premii in cadrul fiecarei campanii individuale, cat si premii in bani si produse electronice bloggerilor clasati pe primele pozitii ale clasamentului Primavara Bloggerilor.

Premiile in bani acordate bloggerilor clasati pe primele 5 pozitii ale Clasamentului Concursului Primavara Bloggerilor sunt oferite de catre organizator: Participantul clasati pe locul 1 in Clasamentul final al Concursului Primavara Blogurilor va primi un premiu in bani in valoare de 500 lei.

Participantii clasati pe locurile 2-5 in Clasamentul final al Concursului Primavara Blogurilor vor primi un premiu in bani in valoare de cate 100 lei. Bloggerii clasati pe pozitiile 6-15 ale clasamentului concursului Primavara Bloggerilor primesc cate un produs electronic cadou.

Participa si castiga!

Despre BlogAwards:
Despre BlogAwards
BlogAwards.ro este primul site din Romania care organizeaza, incepand din Martie 2011, campanii si concursuri pentru bloggeri.

Despre competitia Primavara Bloggerilor:

Competitia Primavara Bloggerilor 2014 se desfasoara in mai multe etape, conform urmatorului calendar:
  • Etapa de inscriere a bloggerilor participanti: 01 Aprilie – 15 Aprilie (este posibil ca perioada de inscriere a bloggerilor sa fie prelungita).
  • Etapa de participare a bloggerilor in campaniile individuale din cadrul concursului Primavara Bloggerilor 2014: 02 Aprilie – 15 Mai.
  • Jurizarea campaniilor de catre fiecare sponsor in parte: 15 Mai – 22 Mai.
  • Anuntarea castigatorilor: 24 Mai.

marți, 6 mai 2014

Doctorat in.. instalatii

"E exact genul acela de incident minor şi tâmpit: nu poţi să chemi un meşter doar pentru o balama, dar nici ţie nu-ţi prea vine să te apuci de meşterit, să-ţi beleşti degetele şi să elimini prin transpiraţie două pungi de chipsuri." (Simona Tache, Mihai Radu - "femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut")

Ceea ce se află între balamalele, pardon, ghilimelele de mai sus va fi în armonie totală cu  restul angrenajului. Un mecanism foarte uşor de înţeles, accesibil chiar şi celor mai puţin iniţiaţi în domeniu. Ajunge să întrezăriţi diferenţa dintre lucru manual şi.. mânăreală.

Ce-şi face omul cu mâna lui e bun făcut, zic unii. O teorie susţinută de multă practică şi vănătăi condimentate cu expresii româneşti mai mult sau mai puţin de dulce/ de post (ceapa continuă să fie lider în clasament). În ideea asta, a satisfacţiei pe care ţi-o poate da eventualitatea unui ciocan peste degete şi câte şi mai câte văzute sau experimentate pe propria-mi epidermă, dermă, îmi încep scurta incursiune în epoca de piatră a bărbaţilor. La unii începe şi se termină mai repede, la alţii procesul e mai anevoios etc. Oricum ar fi şi oricât ar dura, e cel mai interesant de observat şi de comentat serial TV thriller ( într-un grup mai mare, de preferinţă, la un aperitiv). De pe tuşă se vede întotdeauna mai bine. Scenariul e de cele mai multe ori asemănător. În episodul ăsta ma voi opri doar asupra a ceea ce înseamnă instalaţii sanitare, nivel începător.

sursă imagine: insaterm.ro


Luăm un caz uşor la prima strigare: schimbarea unui racord flexibil simplu de apă rece/ caldă, fără cot, fără alte brizbrizuri. Lucrul manual presupune, evident, să ai cu ce. Scule, unelte, accesorii, iar asta, în situaţia în care eşti la început de drum, se poate dovedi o dilemă extrem de incomodă. În cazul fericit, începătorul nostru a inspectat în timp util instalaţiile de prin locuinţă şi a hotărât, după ce a citit şi câteva forumuri, să acţioneze într-un mod extrem: înlocuirea racordurilor flexibile. Cazul nefericit rămâne la mila voastră.

Al doilea pas e vizitarea unui magazin de specialitate. În 8 din 10 cazuri (neoficial), aflat faţă în faţă cu raftul, subiectul nostru va realiza că a uitat să măsoare gadgetul respectiv, dar tot va face achiziţia, chiar dacă de la măr încoace intuiţia masculină nu a dat cele mai bune rezultate. În 2 din 10 situaţii, manevra dă roade, o rată de succes mai optimistă decât cea de la 6/49 (nu vreau sa generalizez; unora chiar le ies calculele).

Sar, cu permisiunea voastră, peste câţiva paşi, chiar kilometri. Bănuiesc eu că mulţi dintre voi vă identificaţi cumva cu această poveste scurtă, fie şi la timpul trecut, şi ştiţi că, într-un final, reuşita e de 100%. Cu puţină pricepere, îndemânare, numere de telefon şi uneltele potrivite, totul e posibil, iar dacă se întâmplă să îţi lipească ultima parte din ecuaţie, improvizezi. Transpiraţia de la sală, cea în care narcisismul lucrează pe grupe de muşchi, este egală cu zero atunci când încerci să schimbi racordul flexibil de la scurgerea de la chiuvetă (rondela cu şurub extrem de ruginit, în mod special) cu o simplă şurubelniţă dreaptă. Se poate!