marți, 10 iunie 2008

Brainstorming

Descoperire!

Am aflat astazi ca originalitatea profesoarei de franceza ( trimitere catre ceea ce am scris mai devreme in Exercitiu liber ) are un nume academic de import : brainstorming. Sa vedem cu ce se mananca: "Brainstormingul este o metoda creativa care se bazeaza pe generarea spontana de idei la o tema data. De regula, la o sesiune de brainstorming participa pâna la 10 persoane, timp de mai multe zeci de minute. Principiul fundamental al brainstormingului este suspendarea criticii, astfel încât participantii sa fie liberi sa exprime orice idee care le trece prin minte, inclusiv idei hazlii sau inaplicabile, deoarece acestea îi pot stimula pe ceilalti participanti sa vina cu idei valoroase.Exista numeroase variante ale brainstormingului. De exemplu, brainwritingul este o forma în care participantii scriu idei pe o foaie de hârtie, apoi transmit foaia altui participant care scrie la rândul lui o idee stimulata de ideea scrisa anterior s.a.m.d." ( mi-am bagat nasul in referatul cuiva de pe regielive). Un fel de gradinita pentru oameni mai mari!

In perioada in care imi frecam dosul de bancile liceului, internetul era un soi de must-have mai greu de atins (dezavantajul oraselor mici) datorita lipsei de oameni interesati. Am prins perioada in care in unele Scoli Generale se preda rusa ca limba straina, pe langa franceza. In liceu am mers pe acelasi drum, desi as fi vrut sa fac engleza. Ar fi trebuit sa recuperez cativa ani, sa ajung la nivelul colegilor, ceea ce era imposibil. Cazul meu, cazul altora. De aici lipsa interesului pentru internet, de aici lipsa brainstorming-ului si a brainwriting-ului.

Vremuri trecute, vremuri simple, vremuri faine..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu