duminică, 24 mai 2009

Clujul prin ochii tai







Articol participant la concursul colegilor de la
urbancj.

Experienta mea legata de acest oras se reduce la cei aproximativ cinci ani de flotant.. mai mult sau mai putin partea cu stampila de pe spatele C.I. Privind in urma pot spune ca au fost cinci ani plini, timp in care am avut parte de evenimente fericite sau mai putin fericite, insa cele din urma ne intereseaza cel mai putin, nu?
Primele saptamani au fost cele mai grele. Venisem in Cluj-Napoca in ideea ca va fi ceva temporar, urmand ca in maxim un an sa ma intorc..la origini.

Capitolul I - Inchirieri
Prima cunostinta in Cluj-Napoca: gara. Fata de alte orase din tara, aici nu am avut parte de comitete de primire formate din cersetori, dar a fost nevoie de o mima milostiva pentru a capata o Piata de la A la Z (cel mai important ziar de anunturi) de la niste domni veniti cu afaceri (vanzari-cumparari auto), domni imbracati in haine de piele, apreciati de vanzatoarea de la chioscul de ziare ca fiind o sursa mai grasa de ciubuc decat infatisarea mea obosita de tren. De ce spun asta? Intreband-o daca mai are un numar din respectivul ziar mi-a raspuns ca nu si ca mai apare marti (am ajuns sambata seara in Cluj-Napoca).
Nu eram singur, ci cu un prieten. Am studiat o vreme sectiunea Inchirieri, am dat chiar si cateva telefoane desi era tarziu, insa nu am ajuns la nici un rezultat care sa ne asigure un loc de dormit in acea noapte. Scump, dom'le! Scump! Hotelul si mai scump! Stiati ca in Cluj-Napoca sunt oameni care stau in gara si cauta clienti pentru a-i gazdui o noapte, doua? Cel putin asa era in urma cu cinci ani. Salvarea noastra.. A fost ok si ieftin. Restul e bla-bla-bla. Mi s-a parut relevant in masura in care a fost primul meu contact cu viata de aici. Chiriile sunt un domeniu pestrit si piperat ca pret. Centru universitar! E una din "afacerile" careia ii doresc o criza cat mai adanca!!

Capitolul II - Acomodarea
Perioada asta a durat putin. Ajungi repede sa cunosti oameni, sa iti faci prieteni, sa cunosti orasul, sa pierzi noptile prin localuri si cluburi (daca te tine buzunarul); in felul asta ajungi sa iti placa locul pe care l-ai ales poate "fortat" de anumite conjuncturi ale vietii. Oameni si locuri noi. Cand lumea este casa ta, chestiile astea devin obisnuinta si devii un fel de fiu al ploii, desi..

Capitolul... - In Love

Cand am "fugit" de acasa mi-a spus un foarte bun prieten, mai in varsta decat subsemnatul, ca: "ai grija la fete! te vor face sa ramai!". Cine?!? Eu?? Bineeeee! In momentul de fata am o relatie stabila de mai bine de doi ani si ganduri serioase de inradacinare in aceasta zona. Adevar a grait gura prietenului. Fiul ploii s-a indragostit, si priveste Clujul prin ochii unui om cu multe sperante. Vinovat de o boala pe care o au multi din cei tineri cu o iubita, un job, o facultate de terminat...

Nu am tinut in mod special sa va povestesc despre gropi, aglomeratia zilnica, haosul imobiliar, masinile parcate pe trotuar, ci mai mult despre franturi din viata personala. Despre primele cititi in presa si in alte postari cu alt subiect de pe al meu blog. Toate la timpul lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu