miercuri, 18 mai 2011

De la papirus la papetarie

Stergand praful istoriei sau despre papetarie putin altfel

Titlul si ceea ce se afla imediat sub el isi au ca punct de plecare o curiozitate de-a mea. Am vrut sa-mi fac o idee despre aparitia si evolutia acestei afaceri. Desi nu am reusit sa aflu care a fost prima librarie din lume, am trecut cu privirea prin istoria scrisului. O istorie lunga care isi pierde pasii undeva adanc in trecutul omenirii. Incerc sa nu dau curs impulsului de a scrie despre vechile forme de scriere si nici despre tiparul lui Gutenberg sau orice alte forme, unelte de prezervare a cunostintelor sau despre carbunele folosit la pictarea grotelor. Ma voi rezuma la prezent.. in marea majoritate a cuvintelor. Voi incepe totusi cu "minoritatile" pentru a respecta canoanele unei scrieri cu introducere (papirus), cuprins (papetarie) si incheiere (a se vedea mai jos).
Lingvistic, hartia isi are obârsia in stră-stră... chartija (mi s-a parut interesant de mentionat), insa nu ea ne intereseaza ci cuvantul papetarie care, trecand peste povestile cu latinescul papyrus, intra in vocabularul nostru dupa o scurta vizita la rudele din Franta. De aici si pana la aparitia unui intreg mecanism care sa deserveasca activitatile, pasiunile, idealurile, gandurile omenirii nu a mai fost decat un "pas". Unul mare, ce-i drept, insa trebuie sa recunoastem ca a meritat efortul. O parte importanta a vietii noastre...
Tocmai de partea asta interesanta a vietii se ocupa si cei de la officesupply.ro, fie ca vorbim de simpla hartie, de papetarie, sau despre birotica. Site-ul va sta la dispozitie cu tot ceea ce inseamna rezultatul muncii a generatii de oameni care au dus acest domeniu pe culmile.. nu ale perfectiunii, ci ale banalului. Cand ne uitam la o bucata de hartie A4, in mod sigur nu ne gandim la modul cum se fabrica in urma cu mii de ani. 210 x 297 mm de istorie, la preturi infime.
Tot in oferta magazinului online, veti mai gasi idei de organizare eficienta a spatiului de lucru dar si de petrecere a timpului liber, alaturi de nelipsitele promotii, preturi negociate, suport vanzari, toate intr-o prezentare grafica placuta privirii, neincarcata cu detalii inutile sau reclame/bannere pe mai bine de jumatate din pagina.
Mi-ar placea ca pe viitor, cu riscul de a repeta ceea ce am spus si intr-un articol mai vechi, sa vad o prezenta activa pe retelele de socializare cat si un blog in a carui pagini sa se regaseasca pe langa chestiile pe care le-am scris mai sus (o idee!), si pareri ale clientilor, feedback-uri, concursuri, etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu