luni, 30 aprilie 2012

Licitatiile de pe okazii.ro

M-am intalnit recent cu aceasta problema si am intrat in niste detalii pe care de cele mai multe ori le bifam "ca directorii". Licitatiile online, pentru ca despre ele este vorba, intre persoane fizice cu capacitate deplina de exercitiu, nu se desfasoara dupa regulile pe care le presupune liga mai mare, guvernata de legi si principii juridice de putini stiute. Dupa cum sta scris si pe eccromania.ro, aceste site-uri (gen okazii.ro) "nu indeplinesc functiile unui organizator de licitatii si prin urmare obligatiile legale din acest domeniu nu li se aplica.", lucru intarit de Acordul de utilizare - 1. Statutul licitației noastre pe Internet - 1.1. Clauze generale - 1.1.2. Termenul “licitație pe Internet” este folosit în prezentul acord şi în alte rubrici ale site-ului numai din comoditate şi nu trebuie interpretat în sensul termenilor juridici “ofertă” sau “licitație”. Adica un fel de pielea.... Bine! Am lamurit un aspect, in ideea de a avea in fata tabloul complet. Vine si partea mai interesanta..

Legat de ceea ce am scris mai sus, raportat la site-urile care au adoptat aceasta metoda de vanzare/cumparare, chiar daca litera legii nu obliga, anumite lucruri o fac si astea tin de seriozitatea, flexibilitatea, intelegerea fiecaruia.Ce se intampla cand lucrurile astea nu prea functioneaza?

Stan Păţitul

Toata povestea a plecat de la un n obiect pe care l-am scos la vanzare prin aceasta modalitate pusa la dispozitia utilizatorilor inregistrati. Daca initial am considerat ca va avea un succes mirobolant, peste asteptarile mele, dupa aproximativ doua saptamani de asteptare am ajuns la capatul sperantelor. Prima oferta mi-a lasat un gust amar. Au urmat si altele la fel de mar.. minuscule, semn ca nu am facut cea mai buna alegere. Neavand posibilitatea de a o edita, de a "strecura" pretul urmarit ( am aflat mai tarziu faptul ca optiunea este valabila doar licitatiilor care nu au avut inca o oferta !!! ), am decis sa o las la relanti. Ultimul pret = esec. Cateva greseli pe care le-am facut si de aici va las pe voi, cei care cititi, sa le disecati: supraaprecierea interesului pe care l-ar fi trezit respectivul obiect scos la licitatie; mizarea pe capacitatea ultimului ofertant de a intelege si de a accepta nefinalizarea tranzactiei, ajutat putin de o nota plasata la subsolul descrierii. Paranteza: am incercat sa evit si un calificativ negativ acordat de sistem pentru anularea licitatiei. In acea nota imi rezervam dreptul de a anula tranzactia in cazul in care nu eram multumit de rezultatul final. Nu stiu cati au bagat-o in seama, insa pe forum nu s-a obosit nimeni sa ma intrebe ceva de ea, in ideea evitarii unor situatii penibile.
De aici si pana la invocarea blocarii contului de pe okazii.ro nu a mai fost decat un pas. Castigatorul licitatiei era deja proprietar de drept, iar asupra mea atarna un fel de sabie a lui Damocles - calificativul negativ, fara drept de apel. Probabil, in cazul in care situatia ar fi fost alta, juridic vorbind, in momentul de fata m-as fi trezit ca reclamat in ceva proces. Mi s-a parut o rautate gratuita, avand in vedere faptul ca exista o solutie de mijloc aka neutralitatea. E grele si e multe problemele astea!

Mi-am invatat lectia: sa bolduiesc notele de subsol!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu