Desi ca brand a ajuns sa valoreze, in preferintele consumatorului roman, mai putin decat o bere cu sau fara alcool (la mine e mai mult fara alcool de cand am probleme cu ficatul), Posta Romana e de cele mai multe ori optiunea mai ieftina, insa direct proportional cu calitatea serviciilor. Nici pentru concurenta mai "fardata" logistic nu am cuvinte de lauda, asta ca sa echilibrez putin balanta si sa lezez nitel amorul unora. Clientul cu buzunarul stramt si cu pretentii peste masura e o dilema greu de.. scos afara pe usa din spate. Deh! S-au scumpit grozav tigarile!
Cum s-a ajuns in situatia asta? Pai, povestea e mai lunga si a fost inscrisa in Marea Carte a Succesurilor cu iz politic. O spun cu o oarecare bruma de regret, poate prin prisma anilor cand reprezenta, inca, din lipsa de alte optionale, un mijlocitor al relatiilor interumane. A avut vremurile ei de glorie, nu putem da uitarii acest aspect. Si totusi..
Ca multe mosteniri lasate pe mana fiilor risipitori (management defectuos, pentru cetitorii in portaluri business) si cazul de fata se inscrie in tipologia victimei de tranzitie. Cifrele si cancanurile de anul trecut sau de anul asta sunt doar sarea pusa pe rana. Se mai lanseaza un serviciu, poate doua, se mai face un Miss, un Mister pe pofta sindicalistilor, se mai râde, se mai da pe gat o bere mai mult sau mai putin nefiltrata, se mai face un bilant machiat, ura si catre gara.
De bere, bancuri si alte fineturi m-am cam saturat. Ceea ce ma intereseaza in continuare e unul din serviciile pe care le pun la dispozitia clentilor, ca punct de plecare in evaluarea celorlate.
Track & Trace, baby!
M-am pornit sa critic si am uitat scopul cu care am deschis acest subiect. Dupa cum am scris mai sus, vor ramane in continuare o optiune mai ieftina, comparativ cu.. si va las pe voi sa completati cu ceea ce va sta pe limba. Buni, rai, macar is mai ieftini, ar spune multi pe tonalitati ce difera in functie de arealul geografic arondat prin nastere sau migratie. Un avantaj fragil, dar un avantaj atunci cand iti chioraie matele, sau e locul cel mai apropiat pe o raza de 1 kilometru, sau aplici ocazional principiul festina lente. Sa zicem ca sunt valabile ultimele doua scenarii.
Cum procedeaza subsemnatul:
- Etapa deciziilor: cand vorbim de distante de mai bine de jumatate de ora (cu mijloacele de transport in comun) pana la cea mai apropiata firma de curierat, situatia e crancena. Daca e vara, e intotdeauna prea cald; daca e iarna e al naibii de frig. Cum procedez? Mai ieftin, mai aproape, mai lenes. Chiar daca recenziile nu sunt tocmai pozitive, Posta Romana castiga fara drept de apel.
- Etapa autoconvingerii: concurenta e mai rapida, dar mai scumpa, plus ca si ei au probleme. Ca sa fiu si mai sigur, optez pentru un serviciu suplimentar, contra cost. In consecinta, dau valoare (minim 20 RON) pachetului si il trimit drept colet. Ii am la mana cu factura!
- Etapa regretelor: ala a scris ca nu a primit pachetul, ala ii injura si ameninta cu reclamatii, parca toata lumea s-a intors impotriva alegerii mele. Imi rod unghiile, insa speranta moare ultima, nu?! Cu factura la icoana, incep sa sap adanc. In felul asta descopar serviciile aditionale. Printre ele Track & Trace. Daca stiam... Scot repede factura si caut numarul trimiterii. Ati incercat sa "cititi" in amanunt o factura de posta? Ma gandeam eu! Ceea ce nu explica pe site e cum arata numarul cu pricina (din cate cifre si/sau litere este format) si unde se poate gasi pozitionat in spatiu. Cel mai sigur e sa intrebati la oficiul postal despre acest serviciu. O parere avizata e mai buna decat ceea ce as putea scrie eu. Daca merita? Va spun la urmatoarea aventura. Daca l-as fi folosit? Da!
- Etapa victoriei: se sterge sudoarea de pe frunte, se scoate morcovul din fund si se expira a usurare. Daca nu era important, nu ma agitam. Tinand cont si de experientele mai putin placute (intarzieri, rataciri, colete deteriorate) asta e o realizare care merita povestita. Coletul a ajuns la destinatar. Cu lipsurile si neajunsurile de rigoare se pare ca sistemul a functionat. Se mai intampla...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu