miercuri, 15 noiembrie 2017

Casa de Amanet ajută la aprovizionarea magazinului

De la București se face aprovizionarea, mai ales dacă ai un magazin sătesc și mixt în județul Prahova. În apropierea sărbătorilor fac mai multe drumuri în capitală, să fie în stoc de toate: globulețe, beteală, fructe, esențe pentru prăjituri, cadouri, cosmetice, ceai și cafea.

Mă duc cu lista și iau în calcul totul, revăzând cu ochii minții fiecare raion din magazin: de produse de curățenie și îngrijire personală, alimentar, decorațiuni interioare, electrice și îmbrăcăminte. La loc de cinste stau bomboanele de pom, care trebuie să fie cel puțin de două-trei feluri: de ciocolată umplute cu jeleu de fructe, de ciocolată cu cremă de alune sau cu aromă de rom.

Dacă ați ști cu ce repeziciune se toacă banii, când trec pe la toate depozitele și nu mă mai opresc din cumpărat! În momentele în care rămân fără bani mă supăr de drumul făcut, de combustibilul și timpul consumate și caut soluții paralele. Noroc că m-am împrietenit cu întreprinzători din toată țara și mi-au dat soluția salvatoare:

„  -   Dar ceasuri de valoare pe care nu le porți mereu nu ai? Porți chiar toate bijuteriile din aur și din argint tot timpul?

Am răspuns mirat:

„  -   Nu, dar nu pricep unde vrei să ajungi!

    -   La case amanet Bucuresti am primit răspunsul.”

La asta nu mă gândisem și îmi părea teribil de rău. Era cea mai bună soluție fiindcă obțineam un împrumut până la viitoarele încasări, iar când veneam iarăși la aprovizionare achitam datoria și dobânda și îmi luam bijuteriile. Apoi, cel care mi-a spus secretul său, s-a apropiat de mine și mi-a pus tableta la dispoziție să calculez suma pe care o obțineam. Aveam la mine un ceas din aur masiv de 18 karate care cântărea 35 de grame. M-am simțit foarte bogat când am văzut că pot împrumuta 4025 de lei, dobânda pe zi fiind de 12,08 lei.

Să vă detaliez afacerea și beneficiile obținute? Pentru că în perioada sărbătorilor de iarnă se consumă multe citrice, am ales să cumpăr portocale din Spania cu 1,30 lei, pe care le-am vândut cu 4,30 de lei.
La fiecare kilogram de portocale mi-au rămas 2 lei, scăzând costurile legate de transport și impozitele pe profit. La 3000 de kilograme de portocale mi-au ramas 6000 de lei, în concluzie am scos împrumutul și dobânda și mi-au rămas și 1000 de lei pe care să-i reinvestesc.

De acum, Casa de Amanet intră în planurile mele financiare reorientându-mă tematic, adică: de Ziua Îndrăgostiților aduc în magazine trandafiri roșii, pernițe roșii sub formă de inimioară, torturi de ciocolată sub forma de inimă, în martie aduc mărțișoare, flori la ghiveci și cadouri pentru femei, de Paște vin, cozonaci, carne de miel și ouă, de Ziua Copilului jucării și dulciuri.

Așa cum am învățat de la alții să scot profit, fără să investesc, ci doar să las bijuteriile în gaj, ajut și eu pe ceilalți antreprenori fiindcă nu este bine ca valorile să fie stocate acasă, când ele pot aduce bani deținătorului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu