Nu există o modalitate mai rapidă de a transforma călătoria dvs. într-o reușită sau poate într-un eșec decât achiziționarea corectă sau, respectiv, greșită a unui nou set de anvelope Dulop Grtrek. Toate aceste litere și numere de pe latura anvelopei înseamnă niște lucruri destul de importante. Luați un 215/55 R16 93H, de exemplu, cea mai mică anvelopă disponibilă pe sedanul Honda Civic de generație curentă. Aceasta înseamnă că anvelopa are o lățime de secțiune (distanța de la perete lateral la peretele lateral) de 215 milimetri, un raport de aspect de 55 (deoarece peretele lateral măsoară 55 la sută din lățimea secțiunii), o construcție radială (de aici „R”) și un diametru interior proiectat să se potrivească pe o roată de 16 inch. 93 reprezintă indicele de încărcare sau cantitatea de greutate pe care o poate suporta anvelopa, în timp ce „H” reprezintă indicele de viteză.
Când vine vorba de roți, este mai mult decât doar diametrul și lățimea, iar modelul de șurub al vehiculului dvs. poate fi diferența dintre roțile care se potrivesc și cele care nu sunt. Sigur, o roată de 16 inci cu șuruburi cu cinci tije poate părea simplă, dar dimensiunile butucului variază foarte mult în funcție de marcă și model. Pozați modelul șurubului ca un cerc măsurat în centrul fiecărei știfturi. Un model de șuruburi de 5 × 100 ar însemna apoi știfturi cu cinci roți cu un diametru de 100 de milimetri.
Așadar, ați ales o roată care să se potrivească cu modelul dvs. de șurub, dar ce se întâmplă cu montarea? Aici intră în joc compensațiile și retragerea la distanță. Prima înseamnă distanța de la centrul mort al roții la suprafața de montare, în timp ce, cea din urmă înseamnă distanța de la spatele roții la suprafața de montare. Un decalaj mai mare pune suprafața de montaj mai aproape de marginea exterioară a roții, permițând roții să stea mai departe în interiorul roții. Aceasta înseamnă mai mult spațiu între marginea exterioară a pneului și margine, dar mai puțin spațiu între marginea interioară a pneului și componentele de suspensie ale vehiculului dvs. Un decalaj inferior, așadar, apropie suprafața de montare de marginea interioară a roții, împingând roata spre exterior pentru o poziție mai largă. Desigur, acest lucru înseamnă potențialul de frecare a apărătorului, pe care nu îl doriți, deoarece va reduce viața anvelopei.
Între timp, spatele se măsoară de la partea din spate a roții la suprafața de montare. În mod similar pentru a compensa, mai mult spate înseamnă că roata este prinsă mai mult și mai aproape de componentele suspensiei, crescând riscul de frecare, în timp ce mai puțin spate înseamnă că roata are mai mult spațiu în interior.
Mai simplu spus, mașinile diferite au compensări diferite și trebuie să fiți conștienți de asta înainte de a cumpăra roți.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu