duminică, 3 februarie 2013

Pe unde se mai sta la coada in Floresti?

Floresti - Cluj, 2013. Precizarea judetului mi se pare in continuare un aspect aproape obligatoriu de bifat atunci cand aduc in discutie comuna de resedinta. Asta ca sa nu dau nastere unor confuzii si, cel mai important, sa nu ranesc anumite orgolii teritoriale. Lucru care ma face sa imi aduc aminte de o discutie avuta prin 2001, interogatoriu de pe urma caruia conlocutorul meu urma sa afle de unde sunt ca loc de nastere si drept de stampila. A fost ceva de genul.. si aici o sa incerc o reproducere cat mai exacta a scenei:

" - De unde esti?"
" - De undeva de prin Iasi.."
" - Din Iasi - Iasi?"
" - Nuuu! Din judet, din Pascani. De la vreo 70 de km.."
" - Cunosc orasul, am fost pe-acolo in urma cu ceva vreme. Din Vale sau din Deal?"
" - Pai.. Stau la casa, la tara, la vreo 7 km de oras!"

Pfff! Inteligenta discutie, nu? I-am starnit amuzamentul prin modul de abordare, in ordine descrescatoare. Mi s-a parut mai interesant sa incep direct cu judetul decat cu numele unui sat  de care primarul si acolitii sai isi aduceau aminte doar la alegeri.

Revenind la Florestiul de Cluj, comuna in care deschiderea unui magazin de paine devine subiect de stiri, printre altele, musai sa scot in evidenta un top al locurilor in care se sta la coada intr-un mod relativ organizat. Cei care locuiesc in acelasi spatiu geografic ma pot completa.

Top - vesiune Beta

1. Primaria comunei Floresti

Din experienta personala de platitor de Diverse pot sa scriu ca nu e cea mai tare la acest capitol, insa are si momentele ei de glorie. Cum are o semnificatie sociala si arhitecturala mai deosebita, i-am acordat prima pozitie. Quae sunt Caesaris, Caesari!

2.  Drumul E 60, in intervalele orare in care lumea se deplaseaza spre si de la serviciu.

3. Magazinul de carne proaspata detinut de firma care administreaza si o ferma de pui devenita mar al discordiei din pricina.. mirosurilor non-euro. Un rau necesar, spun unii.

4. Supermarketul comunal, furnizorul meu ocazional de E - uri (ne)alimentare. Nu pun la socoteala centrul comercial platitor de taxe si impozite la bugetul aceleiasi comune si nici celelalte firme mari accesibile mai mult clujenilor - clujeni, prin prisma distantei si a mijloacelor de transport care le deservesc.

5. Banca (pentru plata facturilor).

6.  La urcarea in autobuzele singurei firme care, oficial, te duce la mare.

New Entry: casa de pariuri, locul in care te poti intalni cu vecinul pasionat de acest tip de activitate si schimba o vorba, doua despre ce-ai mai facut in ultima perioada, despre pariul zilei si de cat de norocos a fost tipul care cu 1.00 RON a castigat 100,000.00 RON (spatiul online abunda de astfel de povesti, iar asta e de data mai recenta).

Daca am omis ceva, topul este deschis completarilor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu