luni, 19 noiembrie 2012

Piese de puzzle

Cu siguranta si voi v-ati gandit la un moment dat la o afacere a voastra, la ceva in care sa investiti niste banuti, fie ca i-ati fi adunat prin forte proprii (aici am vrut sa scriu de iaurturi, insa nu cred ca mai e valabila treaba asta; au cam trecut anii in care se puteau face economii pe baza acestui produs alimentar), sau ati fi apelat la un imprumut bancar, sau.. Lista e lunga si tine de factori sociali, economici, politici, matusi, unchi etc.
" Lumea a inceput printr-o negustorie, deoarece Adam a vandut raiul pe un mar. N-a fost o afacere prea grozava, zau ca nu!" zicea Honoré de Balzac. Spiritul asta "antreprenorial" e ceva cu care ne nastem si care se exerseaza toata viata. La mine cel putin, prima afacere "serioasa" a fost un magazin de.. frunze. Va dati si voi seama in ce perioada a vietii am facut troc cu asemenea marfuri. Perfect legal, desigur!

Revenind la povestile pentru oameni mari cu drept de semnatura si stampila, trebuie sa spun ca au fost multe momente in care am incercat sa pun la punct acea AFACERE care sa rupa gura targului, ceva original, nemaintalnit.. Greu sa aduci ceva nou, mi-am zis pana la urma, si chiar daca ma pot complace in ideea ca, decat sa umblu dupa cai verzi pe pereti, mai bine excelez in ceea ce exista deja pe piata si corespunde profilului meu, nu am renuntat la cautarea unei nise noi. Si ce idei trasnite am avut!

Probabil cea mai buna strategie pentru a pune bazele unui mic business e cea a concentrarii eforturilor intr-o directie paralela unei pasiuni. De exemplu: pe mine ma pasioneaza domeniul auto, chiar daca nu o prea arat pe blog, si as putea foarte usor sa-mi deschid un magazin cu piese auto import, sa zicem. E foarte important sa faci ceva ce-ti place, iar daca asta aduce dupa sine si beneficii materiale cu atat mai bine.

In urma cu cateva zile, am citit un articol de sustinere a micilor intreprinzatori, a celor care, din lipsa unui buget care sa le permita strategii complexe de promovare, nu-si pot face simtita prezenta pe o piata extrem de dura. Autorul facea referire, tinand cont de perioada care urmeaza, la cei care vand produse handmade de calitate, iar pentru asta nici nu trebuie sa privim prea departe de mediul in care traim. Mi-a placut ideea si mi-a redeschis pofta de.. planuri mari de afaceri mici.

                                                                            ***

"Trebuie sa traiesti cum iti permit veniturile, chiar daca esti silit sa te imprumuti pentru asta." Josh Billings


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu