miercuri, 3 aprilie 2013

Sport Guru

"Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships." a zis Michael Jeffery Jordan. "Talentul castiga meciuri, dar lucrul in echipa si inteligenta castiga campionate.". Atunci cand vine vorba de performante in sport cel mai bine e sa aplecam urechea la ceea ce au afirmat, afirma si vor mai afirma acele persoane care stiu ca istoria rezultatelor remarcabile se scrie dupa lungi si istovitoare antrenamente. Nu neg faptul ca pentru a construi ceva durabil, trainic, grandios trebuie sa ai si materialele potrivite. Degeaba se baga tava cu jaratec sub nasul cuiva care, din nastere, vine cu un anumit limitator de viteza. Basmul are farmecul lui candid, selectia naturala nu. Sa nu ne pierdem totusi entuziasmul. Minuni se mai intampla.. chiar si la baraj.

Oricat as fi de tentat sa-mi dau cu parerea despre evolutiile din ultima perioada ale anumitor sportivi, nu o voi face. Concluziile le-am tras deja, sunt inghesuite intr-un colt de lume interioara, un loc unde accesul se face din cand in cand si numai pentru "a pune la murat" ceea ce mai culeg din gradina mare a fotbalului autohton. Ce voi face in schimb? Daca de la acrituri mi-am intors, momentan, nasul microbistic, de dulceturile fine ale amintirilor nu zice nimeni ca nu ma pot atinge.

Ratacind prin lecturi si citate faine, in acea incapere de ai carei pereti s-au agatat, fie o pereche de ghete de fotbal, fie o racheta tenis, fie.. dupa caz, dupa putinta, m-am "impiedicat" de niste pantofi. Nu orice fel de pantofi, ci din aia de alergare (cam in genul celor de pe Sportguru.ro). Ceva asics, un model mai vechi de prin 2004. Incaltat cu ei am obtinut pe atunci cea mai buna performanta a mea pe distanta scurta (50 m). Nu ma intrebati de timp pentru ca nu mi-l mai aduc aminte. Era doar o mica parte dintr-o proba mai complexa. N-am uitat nici acum aprecierea pe care am primit-o din partea celui care ne cronometra si intrebarea legata de pretul, provenienta acelui model de asics. Facusem impresie buna.

Un echipament bun, dar si o pregatire corespunzatoare, alaturi de o conditie fizica foarte buna, sunt doar cateva din cele mai importante elemente care intregesc profilul unui sportiv complet. Pasiune, hobby, meserie, indiferent de motivul care sta la baza acestei activitati, nu trebuie sa uitam nici macar o clipa ca ea face parte dintr-un stil de viata pe care ni-l dorim cat mai sanatos, atat fizic cat si psihic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu