sâmbătă, 3 ianuarie 2009

Libertatea exprimarii

Pe subiectul ăsta voi bate câmpii o perioadă..

Ador presa scrisă locală! Cel de Sus (cu acordul și potrivit liberului arbitru al părinților) a făcut posibil ca locul meu de naștere să fie tocmai în zona acoperită de pana jurnalistică a celor de la ziarul sus-menționat.. Ziarul pășcănenilor!
Ziarul Orizontul este o publicatie independenta din punct de vedere politic si are ca scop urmatoarele: informarea corecta a cititorilor, luarea de atitudine impotriva nedreptatilor sociale, a coruptiei si a demagogiei, promovarea schimbarii ai a performantei.

Ca să nu mai povestim și să dăm în diabetul limbii, printr-un consum excesiv de cuvinte mărețe și feeling-uri idealiste, hai să ne uităm direct sub "fusta" problemei. Anul trecut, în plină campanie electorală, am încercat să o pun la povești cu unul dintre candidații de la poleita primărie a orașului Pașcani (Iași) pentru a-i „diseca” platforma pe baza căreia își susținea avântul salvator. Era o chestie lungă și somnambulă pe care am vrut să o cataloghez prea elaborată și poate de neînțeles pentru un electorat ca și cel din Pașcani, cu tot cu satele sale, format din oameni ca toți oamenii, dar care au avut, la fel ca și mine, (ne)norocul de a se fi născut într-o zonă „adormită”, fără prea multe surse scrise, fizice, de informare (vă voi spune și de ce!) și „aburit” din alegeri în alegeri. Orașul ăsta e o poveste, gen  "Frumoasa din Pădurea Adormită", presărată cu politicieni și baroni locali, presă, clasa de mijloc și.. restul, majoritar, care suferă cel mai mult. Să revenim la omulețul, pardon, scuze, vai mie (!), domnul Independent, școlit în multe facultăți și prea ocupat în Măreția Sa ca să răspundă unui plebeu ca mine. Am intrat pe blogul său, i-am "sorbit" cuvintele din programul electoral și am încercat să scriu niște chestii simple, dar care nu lăudau și pupau în c*r, în spiritul unei păreri obiective. Nu mă interesează disputele electorale și culorile politice! Comentariul s-a pierdut în negura moderării... Cineva de la butoane nu m-a apreciat pozitiv (sic!). L-am bagat și eu într-o negură a nepăsării, nu a trecut de furcile caudine ale listelor catindaților, am trecut mai departe.

Legătura cu presa locală? Cu orizontul? Ține cap de afiș pe-acolo cu încercarea aia de blog. Aceeași chestie a găurii negre pentru postări mi se întâmplă și pe paginile cu articole ale "ziarului" online. De ce? Unele dosuri sunt mai greu de satisfăcut! Ultima dată - de fapt îs două situațiuni pe care le voi scrie aici - a fost cam așa:

 1. Am scris un comentariu legat de RDS și ceva amendă pentru cablare ilegală, dacă nu mă înșel.. Lipsă, carie, cangrenă, lipsă, carie, lipsă. Nu e! Unde e? Nu e! În schimb erau comentarii cu pu*e și alte organe.. administrative. I-am tras de mânecuță. Lipsă, carie, lipsă.. Un răspuns plictisit pe messsss.  

2. Cel mai recent are legătură cu dom' primar și un articol scris printre sughițurile sărbătorești, probabil. Îl întrebam, respectuos, pe domnu' Jurnalist, cu cine a făcut gramatică?!? Lipsă din nou. Voi reveni.. sau nu. Am obosit și mă doare-n.. blugi de statul ăsta pe scaun, în fața monitorului..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu