miercuri, 13 martie 2013

Sunt transporturile de marfa o afacere buna?

Nu e pentru prima oara cand imi arunc privirea curioasa din fire peste unele idei de afaceri. Sunt destule site-uri care incearca sa creioneze o imagine de ansamblu asupra unor domenii in care se pot investi niste bani. Chestii generale.. Parte pasiune de pe vremea cand vindeam si cumparam frunze si flori de papadie (underground economy, gen), parte nevoie de informatii legate de unele aspecte ale vietii economice, aceasta activitate nu mi-a adus pana acum decat un oarecare bagaj de cunostinte pe care sa-l folosesc atunci cand ma "agat" de un grup de discutii pe teme cu specific.. business (pretentios, dar la indemana!). Din nou, nimic special, doar generalitati. E, totusi, un domeniu mult prea complex, legislativ vorbind, pentru a fi abordat de amatori.. la modul serios, cel putin, in cunostinta de cauza.

Revenind la ideile de afaceri si la intrebarea din titlu, nu pot sa-mi incep nevinovata analiza fara a avea in fata ceva material de studiu. Prin urmare am cautat niste date legate de evolutia din ultimii ani a domeniului in discutie, statistici (febletea mea), directii de urmat, exemple de pagini de prezentare (transport marfa click aici), stiri si o multime de alte rezultate oferite cu amabiliatea cu care ne-au obisnuit motoarele de cautare.

„o politică de transport sustenabilă ar trebui să facă faţă intensităţii traficului şi nivelelor de congestie crescânde, zgomotului şi poluării şi să spriijine folosirea modurilor de transport mai puţin agresive faţă de mediul înconjurător, precum şi internaţionalizarea costurilor sociale şi ambientale. Este necesar să se acţioneze pentru a obţine o disociere semnificativă între creşterea transporturilor şi creşterea economică, dezvoltarea alternativelor de transport la autovehiculul privat şi transportul rutier de mărfuri şi atribuirea corectă a costurilor.Un accent deosebit se pune pe necesitatea realizării unei urmăriri riguroase a comportamentului ambiental al sectorului de transport, prin consolidarea sistemului de urmărire TREM (Transport and Environment Reporting Mechanism) şi prin stabilirea (atunci când este posibil) unor obiective cuantificabile la politica de transport.”

Un copy - paste al unor principii enuntate in Strategia europeana de transport durabil. O lectura interesanta mai ales pentru cei care activeaza sau vor sa activeze in aceasta breasla, chiar daca teoria e facuta de cele mai multe ori pentru a satisface anumite pofte birocratice, nu? De apreciat spiritul fairplay. Cel putin asta e impresia pe care mi-au lasat-o mie cele cateva randuri citite..

 In practica lucrurile capata o nota usor dramatica, mai ales atunci cand facem referire la ceea ce se intampla in Romania. Adevarul e ca nu am gasit (am si renuntat dupa cateva minute bune de cautat ceva exact si de data mai recenta) o analiza suficient de empirica legata de ceea ce s-a petrecut in ultimii ani, pe baza careia sa-mi pot trasa cateva idei. Greu de tras o concluzie, insa chiar si asa am descoperit site-uri care reusesc sa treaca peste neajunsurile generate de cadrul legislativ cel de toate zilele si sa desfasoare o afacere sanatoasa.


3 comentarii:

  1. dedicat femeilor20 martie 2014 la 05:53

    Avem o afacere foarte frumoasa cu prepelite. Si ca orice afacere este legata foarte strans de transport atat pentru livrare dar mai ales pentru aprovizionare. Daca alegeti corect firma de transport puteti economisi bani si timp, foarte important. Afacrea cu prepelite o puteti vedea la http://ouaprepelita.pprepelite.ro

    RăspundețiȘtergere
  2. ORIENT
    Spedition, servicii de transport marfa international si intern, transporturi
    speciale agabaritice si inchirieri macarale auto.
    http://www.spedorient.com

    RăspundețiȘtergere
  3. Curierat rapid national si international avantajos, simplu si eficient!
    http://rcelogistic.ro

    RăspundețiȘtergere