sâmbătă, 7 noiembrie 2009

Blogging Self-Managed vs. Serviciu Specializat

Pentru cineva care nu vede in spatiul asta o cale de a se afirma financiar, si nici nu sufera momentan de originalitate .ro raspunsul e simplu. The winner is: blogging self-managed!
Chestia asta nu ma impiedica, totusi, sa ma joc cu plusurile si minusurile celor doua optiuni, luandu-i la bani marunti pe cei de la BlogWay, in limitele parerilor unui novice.

Self-Managed

Aici lucrurile sunt simple si gratuite. Daca nu ai prea multe cunostinte tehnice si botoanele multe te sperie, blogger.com e cea mai buna solutie pentru un incepator. Te primesc, te pun la masa (nu o luati ad-litteram), te cazeaza gratuit, dar te va plictisi intr-un tarziu cu lipsa serviciilor suplimentare.
Tot gratuit, dar cu un plus valoric la capitolul mobila, este si wordpress.com. Se bucura de o apreciere mai mare prin prisma faptului ca ofera un pachet de optiuni mai.. dinamic.
M-am oprit la cele doua platforme pentru ca sunt cele mai populare.

Avantaje:
  • serviciu gratuit, usor de utilizat si personalizat
Dezavantaje:
  • vei suferi de un usor complex de inferioritate in fata celor care se lauda cu un nume de domeniu propriu.
SaaS (Software as a Service)

In randul celor care ofera acest gen de serviciu (SaaS bazat pe WordPress) se regasesc cei de care pomeneam mai sus- BlogWay, serviciu lansat in urma cu ceva vreme de catre HostWay.
Blogul nu reprezinta o simpla pagina pe Internet, ci este extensia online a unei persoane. Pe langa un produs usor de folosit am incercat sa construim si un brand care sa aiba atitudine, care sa nu se ghideze dupa clisee. (Catalin Rusu)
Nu stiu ce impact au avut pana acum in randul celor care se extind online, dar imi place optimismul lor. Se straduiesc sa raspunda oricarei probleme, ofera suport 24/24, tutoriale, un demo pe care l-am si incercat din curiozitate, 10 giga+ spatiu de stocare, filtru de spam, posibilitate folosire teme custom made (original) si multe altele. Contra cost.
Raman totusi la ideea ca gratuit e mai bine pentru nevoile mele. Nu intentionez sa fac un business sau un brand din blog.
Articol scris pentru proba nr. 16 din SuperBlog2009.

Un comentariu: