duminică, 1 noiembrie 2009

Hostel de Transilvania

Deşi l-am lăsat pe ultima sută de metri, voi încerca în acest articol să-mi spăl păcatul lenei.
Concursul pe care l-am promovat undeva mai în josul paginii ( "preludiul", aşa cum l-am numit într-un comentariu de pe blogul lui Dorin ) are ca temă descoperirea spiritului hostelului din inima Transilvaniei. Pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu termenul hostel, voi cita una din definiţiile sale aşa cum apare ea pe Wikipedia: cunoscut şi ca hotel pentru tineret, este o unitate de cazare pentru turiştii cu buget restrâns, în general tineret, având dormitoare şi băi comune.
O afacere relativ nouă, prea puţin promovată în peisajul turistic din România, hostelul se încadrează în categoria serviciilor low-cost. În cele ce urmează, mă voi pune în poziţia unui critic şi voi încerca, pe baza a două site-uri propuse spre analiză de Dorin, să pun în balanţa plusurile şi minusurile acestui tip de activitate.
Baza articolului: Gia Hotel pentru tineret, Sighişoara şi Transylvania Hostel din Cluj-Napoca.

Voi insista mai mult pe Gia Hotel a cărui ofertă mi-a placut mai mult, din două considerente: un site mai bine alcătuit şi eventualitatea unui mini-concediu într-o zonă încărcată de istorie.
Am zis site bine alcătuit? Da, dar comparativ cu omologul său.
Mi-a plăcut:
- preţul şi diversitatea serviciilor oferite turiştilor;
- oferte speciale pentru grupuri;
- galeria foto.

Nu mi-a plăcut:
Aici, lista e mai lungă, dar sper să le fie utilă în cazul în care ajunge la ei..
- evenimente neactualizate în pagina principală;
- eroare newsletter (poate temporară);
- Legaturi utile: cu ce ma ajută jaluzelele?
- greşeli de scriere. Am început să le numar, dar m-am plictisit repede. Prea multe!
- lipsa unui blog sau a unui guestbook online;
- dacă tot sunt, ofertele speciale meritau promovate mai "agresiv" in pagina.

În ceea ce priveşte Transylvania Hostel, avantajele sale sunt date mai mult de locaţie. Cluj-Napoca este un oraş cu multe posibilitaţi de petrecere a timpului liber. La capitolul viaţa de noapte, comparaţia între cele două nu prea îşi are rostul.
Ca şi concluzie: dacă aş fi proprietarul unei asemenea afaceri, aş încerca să profit de criză.

3 comentarii:

  1. Salut!
    Inscrie-te pe http://groups.yahoo.com/group/publicitatenecenzurata
    Poti sa postezi mesaje cu linkul catre blogul tau fara ca respectivul mesaj sa fie cenzurat. Grupul se vrea a fi unul unit, in care membrii sa se ajute unii pe altii prin accesarea linkurilor. Deci cu cat suntem mai multi, cu atat mai multi vizitatori vei avea pe zi.
    Grupul nu este unul care vrea sa faca trafic nerelevant. Recomandam fiecaruia sa citeasca ce posteaza ceilalti si, eventual, sa comenteze, pentru ca si ceilalti fac la fel.

    RăspundețiȘtergere
  2. @victor: ok, multam de pont. Preferam ceva la subiect.

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari pentru participare, managerul de Gia Hostel a decis. Sper sa te vad si data viitoare la un alt concurs

    RăspundețiȘtergere