marți, 24 noiembrie 2009

Blogging à trois

Eu unul, de buna voie si nesilit de nimeni, am luat in primire acest spatiu, la bine si la downtime, intr-un moment in care nu stiam prea multe despre SEO (optimizare pentru motoare de cautare) sau AdSense. Nici acum nu stiu prea multe, dar consider ca atat cat stiu imi este mai mult decat suficient.
Este ora 18:57,... In maxim o ora-doua, sper, voi termina un articol care trateaza ideea de blog colectiv.

Ce este un blog colectiv, exemple, avantaje si dezavantaje, pareri personale.

Sa incep cu inceputul. O definitie e usor de intocmit: o gramada ordonata (ca la rugby). Cativa oameni incearca sa scoata o idee (mingea) dintr-un spatiu mic la inceput, pentru a o "juca" apoi intr-un spatiu mai mare. E un efort de echipa gen: voxpublica, bookblog, monden.info si multe altele. Ceea ce va pot spune, sintetizand, e ca se merge pe ideea de blog de nişă . Fiecare trateaza un anumit subiect. Nu este momentul sa intram intr-o analiza deontologica fiindca, căci si pentru ca m-as indeparta de cerintele SuperBlog 2009.

Avantajele unui CBP (Cooperativa Bloggerilor de Productie):
  • munca in echipa;
  • calitate + vechime + vizibilitate = succesuri;
  • fara costuri sau cu costuri minime;
  • un scop bine definit;
  • branding.
Dezavantajele unui CBP:
  • concurenta. Din moment ce atragi publicitate pe blog, publicitate platita, e clar ca trebuie sa tii cont de niste chestii business;
  • dependenta de statistici, trafic si alte "maruntisuri";
  • salarii, pensii, asigurari sociale......
Cine se baga la un blog colectiv? Cine se ofera sa salveze un blogger ratacit printre ganduri si randuri? Voluntari,voluntari?!
Blogger caut nişă.

2 comentarii:

  1. Poti sa ne dai ceva bloguri colective exemplu?

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt cele pe care le-am mentionat in articol. Ele sunt mai multe si cred ca in cadrul roblogfest au avut un capitol dedicat lor.

    RăspundețiȘtergere