vineri, 11 noiembrie 2011

AMD Llano

Mi-am inceput munca de documentare pentru un nou articol din cadrul SuperBlog2011, ascultand muzica, studiind copertile cartilor lui Dan Brown si impletind idei pe seama semnificatiilor pe care le au numele alese de catre cei de la AMD pentru produsele lor. "Llano" este unul dintre ele.

Advanced Micro Devices


Ma simt in pielea unuia dintre personajele apartinand autorului mentionat, din "Fortareata Digitala", incercand sa decriptez un cod misterios ( recomand cartea celor pasionati de thriller-uri ). Poate as fi avut mai multa bataie de cap daca denumirea ar fi aratat astfel:

Hint: Office Word

Am ramas la ideea ca e un termen de origine spaniola. Uitandu-ma peste traducerea in limba romana si peste imaginile cu obiectul muncii, tind sa cred ca am ghicit sursa inspiratiei. Pare prea simplu.. Undeva s-a strigat Bingo. E plata. Forma chip-ului, desigur.

Colac peste pupaza, atat in carte cat si in acest articol este vorba despre calculatoare, procesoare si intrigi.
Mi-am descatusat gandurile peste tastatura si.. dupa lungi cautari, click-uri, pagini, imagini care m-au ajutat sa-mi fac o parere despre "Llano", am ajuns la cateva concluzii pe care vi le impartasesc si voua.

wikipedia.org/wiki/AMD_Fusion
Avem in fata un APU ( Accelerated Processing Unit ) cu grafica integrata, "mutare" venita din partea celor de la Advanced Micro Devices cu scopul echilibrarii balantei pe care sa afla si "SandyBridge"-ul celor de la Intel. Combinatia cu nume de cod "Llano" urmeaza trendul ascendent al oferiri de solutii grafice superioare utilizatorilor cu venituri medii. Cred ca pe o lista a principalelor trei avantaje pe care le are in fata concurentei, pretul este unul ce poate fi extrem de convingator. Asta bineinteles dupa ce se trece cu privirea prin specificatiile puse la dispozitie cu generozitate de producator si dupa ce se face o comparatie  cu restul trupei. Ocazie numai buna de a bifa inca doua atuuri: consumul de energie redus  si performante video de top (gamerii sigur vor aprecia atentia ce li se acorda!).
Personal ma declar foarte multumit de calitatea marcii, cel putin pe partea de GPU. Momentan folosesc un model mai pe cerintele mele de sistem, din seria 3400. Suficient pentru ceea ce-mi ocupa timpul: navigare internet (80%), cateva aplicatii de editare foto-video pe care s-a cam asternut praful in ultima vreme (5%), jocuri pe facebook (15%). Incerc sa nu devin dependent de spatiul virtual, desi un laptop Asus K53U-SX072D cu procesor AMD Dual-Core E-Series de 1600 MHz din seria Brazos si placa video Radeon HD6310..

Asus K53U-SX072D

.. ar face "suferinta" mai usor de suportat. Un tratament cu atat mai eficace daca ar incorpora o pastila "Llano".

PS: daca hint-ul de mai sus nu v-a lamurit asupra semnificatiei semnelor, poate unul in plus va face lumina asupra lui - Wingdings 2.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu