joi, 17 noiembrie 2011

Exercitiu de imaginatie

Sa presupunem ca mi-am pus pe picioare o mica afacere de tip franciza de distributie IT&C. Francizorul - ELKA-OKTAL GROUP - imi ofera sprijin si consultanta in baza unui contract incheiat de comun acord.
Vreau sa vand calculatoare, laptopuri, componente, etc., etc., folosindu-ma de experienta si vechimea lor pe piata. Bugetul meu este unul destul de subtire la inceput, astfel incat totul trebuie gandit in detaliu; un plan de afaceri in care nu prea e loc de greseli mari, de investitii si miscari hazardate.

Cum prima impresie e destul de importanta, am hotarat alocarea unei sume de 2000 de euro pentru promovarea magazinului atat in online cat si offline prin mijlocirea advertorialelor, "maruntisului" publicitar si a unui concurs in care sa ofer premii in bani, cu respectarea unor "reguli" organizatorice:
  • Desi uneori imi lasa impresia unui Multi Level Marketing (sic!), blogosfera este o buna fabrica de idei. Tocmai pe aspectul asta as vrea sa plusez, iar banii sunt un factor motivational destul de puternic. Daca pe vremea lui Newton un mar era usor de fraierit, acum lucrurile se invart in jurul altor.. teorii (cash flow);
  • Domeniul de pe "spinarea" caruia ma uit in perspectiva (IT&C), ma face sa ma orientez catre blogurile de nisa. Asta s-ar putea sa ma doara si pe mine.. Afacerist, afacerist, dar cu blog generalist. Pam-pam! E un adevar pe care l-am gustat din plin. Sa recunoastem. Unui mecanic de locomotiva nu-i poti pune in mana o mansa de avion. Poate te va plimba o tura de pista, dar nu va decola. Plata va fi si ea pe masura emotiilor.. invers proportionala. Intre DanDragomir.biz si zirconiu.blogspot.com e destul de evident pe cine as alege pentru un articol de promovare. Fara suparare!
  • Mass-media si parghiile ei? Desigur! Pe ascuns mai citesc Click-ul si Libertatea.
  • Intotdeauna mi-am dorit sa impart fluturasi pe strada. Daca pentru altii nu m-am bagat, pentru mine as face-o. In mod sigur ar fi ceva interesant si original. Cred ca intru deja in culisele publicitatii neconventionale. Mizez si pe ajutorul prietenilor cafengii. O cafea buna face cat vrea ea.
  • Daca nu ati participat la concursul care s-a terminat ieri, nu stiti ce ati pierdut. Cred ca a fost cel de-al doilea organizat de mine. A fost ca un val (mai mult sau mai putin) ce mi-a adus aproape 400 de vizualizari in numai cateva zile (maxim 6). Nu toata lumea a participat. Sunt la inceput, ce-i drept. Inca mai caut formula care sa genereze putin mai multa activitate. Oricum, pentru cine urmareste contoarele de trafic, un concurs poate face minuni. Preferabil a se servi pe retelele de socializare.
Sunt doar cateva chestii si chestiute pe seama carora se mai poate lucra. Imbunatatiri se pot aduce oricand. Secretul e sa ai un pix si o foaie atunci cand prinzi acea.. IDEE.

O afacere buna se cladeste in timp, prin oameni si pentru oameni.

Articol participant la concursul SuperBlog2011: etapa nr. 20.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu