duminică, 20 noiembrie 2011

Un router, doua..

O invitatie venita pe neasteptate, un week-end ce se anunta destul de interesant. Mi-am facut bagajele mai mult pe fuga. Era vineri dupa-amiaza, ma astepta un drum de cateva ore si nu aveam de gand sa pierd trenul.
Singurul lucru care nu mi-a mai incaput in rucsacul plin de cele cateva haine de schimb si maruntisuri pentru igiena personala a fost laptopul. Dilema in toata regula. Aveam o geanta mai mare, insa mult prea mare pentru ceea ce-mi trebuia mie. Cealalta era cu o parere mai mica. Am incercat sa mai reduc din cantitatea de haine, am inghesuit, invartit, dat peste cap totul. Dupa ce am reusit sa inchid fermoarul nu mi-a convenit cum sta pe spate. Era incomod ca si cum as fi carat un bolovan.
Se cerea o schimbare de plan. Recent primisem o propunere de schimb de portabile de la un prieten. Ii lasam laptopul cateva zile, iar la schimb imi lasa o tableta. Faptul ca statea in drum spre gara era si mai convenabil. Aveam nevoie de gadget atunci mai mult ca oricand. L-am sunat, a fost de acord, s-a bucurat, dar nu mai mult ca mine. Omul potrivit la locul potrivit.
Surpriza, a carei utilitate o veti afla mai tarziu, a constat intr-un bonus primit alaturi de tableta. Initial am vrut sa-l refuz, insa insistentele lui m-au convins intr-un final sa bag in geanta un router. Poate va ganditi unde a mai incaput si ala! Pai.. simplu. Nu era orice fel de router ci un router nano broadband wireless de la Edimax. Cum eram pe fuga nu am stat sa cer prea multe explicatii. Ura si la gara. " - Ia-l, Dane! S-ar putea sa-ti foloseasca..", mi-a zis el. Mai bine il puneam sa bata in lemn..

Drumul nu este atat de important, desi as putea sa va povestesc niste chestii de toata "stima" despre traseul respectiv. Lucruri care, cu cat calatoresti mai mult, devin atat de obisnuite incat ajungi sa ti se para normale, desi nu sunt.

Daca prima surpriza a fost una placuta, cea de-a doua nu a mai fost. "Descalecatul" meu a fost unul cu final neasteptat.

***

Dupa cateva ore de umblat prin oras in cautarea unui hotel acceptabil ca pret si conditii, am reusit intr-un final sa gasesc unul destul de ok. Avea internet in camera, iar asta a fost criteriul hotarator. Nu cu Edimax si tableta planuisem eu sa-mi petrec noaptea, insa socoteala de acasa...


O zi grea, o noapte ce nu vroia sa astearna somnul peste gandurile cenusii.
Prietenul de acasa avusese dreptate. Chiar mi-a folosit acel router, tinandu-mi mintea ocupata. L-am scos din geanta, l-am studiat, conectat la internetul oferit de hotel. Aveam sa aflu ulterior, butonand tableta, ca era vorba de un BR-6258n mic si rau ce suporta o rata de tranfer de pana la 150 Mbps gratie incorporarii standardului 802.11n.

EDIMAX BR-6258n

Se lauda cu multe lucruri, ceea ce m-a facut sa intru in detalii. Cred ca am stat mai mult de 15 minute cu ochii in manualul descarcat de pe site-ul producatorului. Cei de la Edimax nu s-au zgarcit la detalii.. Un nume destul de cunoscut pe piata, un brand ce ofera o gama larga de echipamente si solutii de retelistica, un companion mai putin obisnuit, dar extrem de util in istorioara mea.

Edimax - logo

Poveste aproape reala scrisa pentru SuperBlog2011: etapa nr. 21

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu