joi, 10 noiembrie 2011

Noul Land Cruiser

Etapa cu numarul 17 din SuperBlog2011 se afla sub imperiul unei masini cu 60 de ani de experienta in off road - Toyota Land Cruiser


Land Cruiser

Conceput in jurul unei motorizari D-4D de 3.0 litri, cu un cuplu de 410 Nm/1600-2800 rpm si o putere de 127 kW ( 173 CP ) /3400 rpm, modelul de fata este o invitatie deschisa pentru cei pasionati de expeditii mai mici sau mai ample ca durata, trasee vizate, obiective, componenta.

Anul trecut ( Toyota Experience 2010 ) am avut ocazia sa vad ceea ce poate face un specimen din aceasta generatie, o mostra pentru cei care au vrut doar sa se linga pe degete. Are personalitate, asta va pot garanta din perspectiva celui care a studiat atentia ce i se acorda de catre cei prezenti atunci la eveniment. Stiti si voi cum e cu "jucariile" astea mari. O data urcat in ele, vrei mai mult. Iti da un sentiment de putere, de siguranta, iar asta face toti banii; creeaza dependenta, starneste orgolii.

Desi o sa-i dezamagesc pe cei cu pofte intru cucerirea teritoriilor indepartate, expeditia pe care mi-o imaginez la volanul unui Land Cruiser este una mai apropiata de realitatile Romaniei care ne inconjoara si are mai mult rolul unei calatorii ce-si propune sa destrame.. o superstitie. Nu cred in ele si ca sofer nici nu e bine sa ai porniri dintr-astea, doar ca.. Unele lucruri se incapataneaza in a se repeta in asa fel incat ajungi sa plamadesti tot felul de scenarii.
O expeditie mai mult psihologica, asadar, ce ar trebui sa se desfasoare undeva in jurul sarbatorilor de iarna. Traseul ce tinde sa devina unul interzis pentru mine e unul destul de greoi pentru aceasta perioada, in eventualitatea in care norii de zapada isi fac de cap ajutati putin de conspiratia cu cei care se ocupa de deszapeziri. Plecarea e din Cluj-Napoca ( Cluj ), sosirea e in Pascani ( Iasi ) via Reghin, Toplita. Un drum de aproximativ 350 km; timpul petrecut pe aceasta ruta nu este atat de important. Sunt multe locuri faine de vizitat, tentatia de a face popasuri mai lungi de o zi e mare.
E combinatia on road - off road ideala pentru a testa capabilitatile tehnice ale unui nume devenit legenda:
  • CRAWL Control ( imbunatatirea tractiunii si stabilitatii );
  • Asistenta la pornirea in rampa ( HAC );
  • Asistenta la coborarea in panta ( DAC );
  • KDSS ( suspensii hidraulice controlate electronic);
  • Suspensie spate pneumatica;
  • Selectare Multi Teren;
  • Monitor Multi Teren ( ofera imagini din jurul masinii );
  • Afisaj pentru monitorizarea pozitiei rotilor din fata.
Cu un asemenea arsenal m-as porni altfel, mai increzator, pe un drum ce rimeaza cu doua intamplari mai putin placute. Daca prima a avut legatura cu starea drumurilor noastre, pline de teorii ale gaurilor negre, cea de-a doua mi-a pus la incercare cunostintele de electronica auto. Doua povesti mult prea lungi pentru a fi dezvoltate aici. Experiente care isi au rolul lor.

Ideea pe care am vrut s-o transmit? Oriunde te-ar duce rotile unei expeditii si orice valoare emotionala i-ai da, la volanul unui 4X4 pur-sange lucrurile devin mai sigure.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu