sâmbătă, 20 octombrie 2012

Cazul Emmental

Poveste inspirată din pasiunea pentru multă branza şi SuperBlog2012.



Notiţele şoricelului-detectiv

Era una din acele perioade în care îţi venea să măsori diametrul găurilor din emmentaler. Nici un caz de rezolvat în ultimele două săptămâni, nimic extraordinar de făcut în biroul în care îmi petrecusem câteva ore răsfoind notiţele unor cazuri mai vechi, aşteptând pe cineva sau ceva care să mă scoată din starea de.. A sunat telefonul, într-un final. Aveam, în sfârşit, un mister de rezolvat. Tipul cu care am discutat, d-l Brânzoi, mi-a explicat în linii mari despre ce era vorba. M-am oferit să preiau cazul unei familii a cărei principală pasiune erau brânzeturile de cea mai bună calitate. Un caz pe gustul meu, mi-am zis. Prin urmare, am stabilit o întâlnire pentru a discuta toate detaliile.
Rolul meu era să-l găsesc pe cel/pe cea care furase o agendă conţinând o reţetă secretă. Din câte am înţeles, urma să revoluţioneze piaţa de profil, ceva de nedescris.

Am început cu familia, în încercarea de a pune bazele unui plan de atac, de a afla cine a avut acces la acea agendă. Primul pe listă a fost Strumf, căţelul familiei. Deşi are echivalentul a 28 de ani de om, nu o prea arată în comportament. Mi-a fost greu să mă înţeleg cu el, plus că mi-a trebuit o cutie întreagă de Scooby Snacks pentru a scoate ceva de la el. Un zgârâie-brânză  în oferirea de detalii, enervant de laconic, scurt, succint, concis, lapidar, ham! Cu siguranţă nu a ros-o şi ascuns-o (agenda), mai apoi, pentru a scăpa basma curată, prin ceva parc din împrejurimi. E mult prea loial, ascultător şi îi plac în mod excepţional ziarele.
Cu Pufa.. Eh! Pufa a fost o adevărată provocare pentru mine. Cine a spus că extremele se atrag a avut dreptate. O finuţă şi o răsfăţată. Faptul că mi-a spus, printre altele, că nu sunt pe gustul ei, m-a dezarmat complet. Am vrut să o impresionez cu citate din Romeo şi Julieta, însă, din nefericire, m-am rezumat doar la coperţi. O lectură scurtă şi.. delicioasă, de altfel. Şi totuşi.. Revenind la misterul dispariţiei.. Condiţiile de trai pe care le are, atenţia care i se acordă sunt chestii la care nu dai prea prea uşor cu lăbuţa. N-o văd lăsând vreun geam deschis. Nu într-un mod dubios.

Îmi închei, deocamdată, aceste notiţe. Pentru astăzi e suficient. Voi mai cugeta la acest caz, în cursul serii, faţă în faţă cu Ceva fin de la Delaco, ceva care mi-a fost călduros recomandat de Pufa. Over and out!  



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu