sâmbătă, 6 octombrie 2012

Revelion la Budapesta

Statiile de autobuz spre Floresti (Cluj, in cazul asta) si spatiul in care, de cele mai multe ori, citesc etichetele cutiilor cu crema de fata, de corp, etc., etc., sunt doua din locurile special destinate conceperii unor proiecte pe termen lung. Pe cel legat de revelion  l-am inceput la rece, si cand scriu asta o scriu la propriu, avand in vedere cele 20 de minute petrecute in asteptarea cursei care sa ma aduca pana aproape de casa. Sa fi fost in jur de 17°C dintr-aia nemilosi, cu colti.. Cand stai pe loc in bataia vantului "romantic" de toamna, temperaturile astea, fie ele cu plus, nu sunt deloc prietenoase. A fost momentul potrivit nascocirii unor planuri de sfarsit de 2012, inceput de 2013.

Budapesta, una din capitalele foarte cunoscute ale Batranului Continent (cunoscuta de catre europeni in mod  special) pe care e musai sa o vizitezi prin prisma atractiilor sale turistice, a istoriei, a gulyás-ului, a vinurilor traditionale, si nu numai, imi sta de ceva vreme in "drafts". Am avut ceva tentative in trecut, am fost chiar si in trecere, in drumul spre Italia, insa, adunate la un loc, nu pot fi considerate experiente de luat in seama in cadrul unei discutii serioase.
Pentru a intelege si mai bine atractia fata de acest oras, poate ar trebui sa va povestesc cu lux de amanunte o chestie faina pe care am facut-o la nunta mea cu invitati din Ungaria. Poate.. Nu voi intra in detalii pentru ca unele lucruri isi pastreaza farmecul atat timp cat nu depasesc anumite spatii, iar acele spatii tin de familie, de confortul si intimitatea unor traditii. Doar pun paie pe foc. Va voi spune totusi ca o eventuala vizita in Budapesta ar echivala cu "desecretizarea" unor mesaje. Purtatoarea lor si modul in care au fost sigilate acele cuvinte, fac totul sa fie si mai interesant. Stiu! Sunt un egoist si jumatate.

Daca va intrebati pe unde am ajuns cu planurile in aceasta seara, daca mi-am cumparat deja biletele etc., sa stiti ca nu am ajuns decat la vizitat site-uri gen viaromania.eu  si la a citi retete de mancaruri traditionale, unguresti. E de bine, zic eu. Actiunile astea trebuie si e recomandat sa inceapa cu o "degustare" de informatii. Lassan, lassan voi deschide si dictionarul roman-maghiar achizitionat pentru invatarea limbii.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu