sâmbătă, 27 noiembrie 2010

Planuri, planuri, planuri

SuperBlog 2010 se apropie de final. Inca putin si tragem linie. Pot spune ca a fost mai usor ca anul trecut. Nu stiu cum va fi la anul... Va fi, nu va mai fi, sunt sau nu sunt planuri pe viitor?! E prea devreme pentru a ma gandi la acest lucru si, sincer sa fiu, nu prea pot influenta lucruri care tin de o multime de aspecte care ma depasesc. Ceea ce se va intampla dupa aceasta competitie, in acest spatiu in care mai asez 2-3 ganduri, va urma o directie cantitativa. Spun asta pentru ca m-am apucat de scris advertoriale. In ceea ce priveste calitatea, voi incerca in permanenta sa ma implic in ceea ce scriu, sa depasesc acea conditie de blogger care scrie doar de dragul de a umple un spatiu, respectand cerintele impuse de advertiser. Am spus-o si o mai repet: scriu pentru ca imi place, si daca acest hobby imi mai aduce din cand in cand un 100 de lei, e suficient pentru a ma gandi ca pot trece la nivelul urmator. Exceptand cele cateva premii pe care am reusit sa le iau in cadrul acestei competitii, bilantul meu financiar e 0 (zero) RON. Halal monetizare, nu?! Oricum, nu asta mi-a fost planul initial.
Ceea ce-mi doresc pe viitor e propriul meu domeniu. Sunt la mai putin de 30 de zile de a lua aceasta decizie. In momentul in care voi incasa primii bani din blogging ("primul meu milion") voi trece la intocmirea unui plan de atac, iar de oferte bune nu duc lipsa. Am cercetat deja piata. Ma credeti sau nu, mai greu mi-e sa-mi aleg un nume care sa fie si disponibil. Toate la timpul lor. Daca e sa se schimbe ceva pe aici, in mod sigur se va intampla de la anul. Sunt sarbatorile la mijloc si chiar nu e cazul sa insist pe aceasta tema.
Multumirea pe care o am fata de aceasta activitate tine de posibilitatea de a ajuta oameni. Poate nu ma implic pe cat mi-as dori in unele initiative, insa acolo unde imi sta in putinta sa o fac, dau cu subsemnatul atat financiar cat si sufleteste. Sunt incercari timide ale unui om cu venituri medii, platitor de chirie si facturi cat cuprinde. Nu-mi place sa ma ascund in spatele unor cuvinte pentru a coafa realitatea. Multi din cei care ne invartim pe aici, nu suntem genii financiare si oricat am vrea sa ascundem/negam acest aspect, suntem dispusi la diferite compromisuri...
Un alt aspect pe care as vrea sa-l aduc in discutie este recompensarea cititorilor. O metoda buna de crestere a traficului, un ingredient esential monetizarii pentru cine urmareste acest lucru in mod special. Nu este o regula de aur, dar o miscare inteligenta daca este folosita la maxim. Am simtit asta pe "pielea" mea de blogger, atunci cand am dat niste bilete pentru concertul unei trupe de rock. Ce-i drept premiul a fost mic, perioada de desfasurare destul de scurta, iar caracterul a fost unul local. A fost o experienta interesanta, iar bucuria de a darui a fost castigul meu cel mai mare.
Monetizarea, tendinta de a face din blog un business de ocazie pentru cei ca mine, nu trebuie sa devina un proces automatizat de prezentare a unor detalii plictisitoare si repetate in cor. In momentul in care advertiserul va intelege ca in spatele monitorului sta un om si nu un angajat project based sau part time, lucrurile vor deveni mai interesante.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu