vineri, 19 noiembrie 2010

News Fail

Pentru scrierea articolului din cadrul etapei cu numarul 34 din SuperBlog 2010, etapa aflata sub semnatura celor de la BlogMoney, intrata in atentia mea si a multor altora, nu trebuie sa privesc mai departe de acest blog. Cand spun asta fac referire la una din tepele care au circulat in online, in materie de concursuri, teapa despre care am scris in aprilie 2010 sub titlul Concurs cu gust de...teapa. Am facut un efort si l-am cautat si astazi. Nu mare mi-a fost mirarea sa-l gasesc prezent pe paginile catorva site-uri, spre care nu voi mai face referire, o simpla cautare pe google fiind suficienta pentru a-mi da dreptate. Am incercat in acel moment, pe cat posibil, sa atrag atentia asupra ilegalitatii lui, scriind in cadrul forumurilor dupa ce am sunat la firma producatoare, sub numele careia se desfasura asa-zisa "promotie", si am avut confirmarea finala a faptului ca tot circul pus la cale nu este decat o inselatorie. Din pacate nu am avut vizibilitatea dorita. Multi ignora cititul regulamentelor sau se opresc doar asupra acelor chestii care ii intereseaza cel mai mult: ce, cum si la ce numar sa trimita SMS/durata/premiile. Restul e bla-bla-bla...


Nu stiu cine a fost in spatele "afacerii", dar daca nu se lacomea la un tarif consistent (1 euro + TVA) si isi punea mintea la treaba intr-un mod mai corect gramatical (regulament plin de greseli de scriere), cred ca ar fi reusit o figura frumoasa, stiut fiind apetitul romanilor pentru promotii care afiseaza premii din ce in ce mai consistente (a se vedea site-urile de profil). Nu o sa dau vina pe cei care promoveaza, prin postarea lor, aceste competitii. Rolul lor nu este sa verifice veridicitatea acestora, desi ar trebui macar sa citeasca feedback-urile, sa le stearga (concursurile problema) atunci cand este cazul.

Am capatat de-a lungul timpului o oarecare experienta in domeniu, constientizand acel Responsible Gaming. Citesc de doua ori o chestie pe care n-am inteles-o sau mi se pare dubioasa, caut informatii sau contactez organizatorul atunci cand nu sunt multumit de informatiile gasite.

Nu de putine ori am avut impresia ca practicile mai putin corecte, pe usa din dos, sunt o obisnuinta chiar si a firmelor mai mari, lucru care m-a facut in urma cu ceva timp sa ma apuc de un soi de investigatie. Nu va spun prea multe despre munca mea de detectiv pentru ca nu vreau sa-mi deconspir "sursele". Va zic doar atat: din moment ce-ai intins un deget si ai apasat minim 10 cifre pe tastatura si tot atatea litere sau mai multe, ti se ia toata mana. Nu mi-a fost dificil sa ajung la persoanele din lista castigatorilor, pentru a cere confirmarea castigului, chiar daca acele persoane erau mentionate doar cu un nume si un prenume (fara numar de telefon, adresa de e-mail) si nu am fost prea departe de a fi injurat. Nu am insistat. Mi-am invatat lectia: atunci cand am dubii, ma abtin de la a participa, cu exceptia acelor cazuri prea evidente, cum a fost si cel de la pseudo-Africana (ciocolata). Intr-o tara in care ne-am invatat cu tepele pe fata, cu cifre mult mai mari, ce conteaza 1 euro aruncat pe fereastra?!

Articolul din aprilie nu a fost o informatie care sa rupa gura targului, o stire bomba, nici nu a avut mediatizare la stirile de la ora 5, insa pentru mine a reprezentat o mini-investigatie si o mana de ajutor data celor care prefera sa se informeze inainte de a se arunca in fantana, in cautare de iluzii.

Acest articol nu este un exercitiu de imaginatie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu