luni, 8 noiembrie 2010

#ToyotaMeetCSR



“Open the window; it is a big world out there”.
Sakichi Toyoda

Dupa 20 de minute, mai mult sau mai putin, petrecute in traficul din Cluj-Napoca intr-o zi ploioasa cu soferi nervosi si grabiti, e dificil, aproape imposibil sa vorbesti despre responsabilitate sociala. Cand promiti pumni in gura, priviri acre si te simti ca Mircea Badea cand citesti SMS-uri in direct, a vorbi despre chestii care sa ajute comunitatii in care traiesti e ca si cum... dar nu va spun ca va dati si voi seama. Mi-am revenit cu un ceai cald si citirea unor principii, reguli demne de urmat, puse la cale de catre minti luminate pe pagina unui site aflat sub semnatura Toyota. Nu voi cita din ceea ce am gasit pe acolo. In mare, povestea se invartea in jurul conceptului care a intrat in atentia neuronilor responsabili (ce-mi place sa repet niste cuvinte cu greutate) cu etapele din SuperBlog, mai pe scurt CSR. Corporate Social Responsibility sau Responsabilitatea Sociala a Companiilor nu mi-a fost ceva strain pana acum, doar ca nu stiam ca initiativele, campaniile, proiectele cu pricina au o denumire mai "professional". Cand intri in amanunt se face lumina si ideile incep sa prinda contur. Va mai aduceti aminte de orele de educatie civica? Plecand de la elementar se ajunge la avansat. Profesorul/profesoara s-a transformat intr-o forma de inteligenta mult mai avansata prin studii, diplome, seminarii si o aprofundare a teoriilor care au stat la baza CSR. Peste ingredientele mentionate s-a adaugat experienta (practica), ceva psihologie, marketing, management si bani. Un bun samaritean imbracat in costum, tinand intr-o mana PDA-ul, iar in cealalta o unealta (liber la imaginatie), semn al omului pregatit oricand sa iasa din birou, sa-si suflece manecile si sa... impinga tara asta.
In ceea ce priveste activitatea Toyota, privind totul la nivel global, trendul e unul "verde". Nici nu trebuie sa surprinda acest aspect. Vorbim despre un brand producator de masini. Unul dintre cei mai mari. E normal ca interesul lor sa mearga catre protejarea mediului si implicit catre o politica avantajoasa atat pentru afacerile proprii cat si pentru viitorul omenirii. Ca sa va faceti o idee despre ceea ce au realizat pana acum in Romania, puteti intra pe responsabilitatesociala.ro. Rezultatele ii recomanda, investitiile in tehnologii eco ii diferentiaza. Intr-un articol viitor va voi povesti mai multe despre atuurile care m-au facut sa merg, duminica, in parcarea Polus Center -Cluj-Napoca. Caravana ramane pe alta zi.

Imi pastrez intentia avuta inca de la inceput de a nu propune nimic. Imi asum acest dezavantaj fata de colegii bloggeri (scuze fata de cei care sunt impotriva cuvantului coleg in blogosfera) dintr-un motiv care poate (NU, un NU mare) fi interpretat ca lipsa de idei: sunt atatea "maini intinse" ca nu-ti ajunge o eternitate sa le cuprinzi. A mentiona doua, trei, maxim 100 de asemenea cazuri spre care se poate indrepta atentia e prea putin...a nu se intelege inutil. Nu stiu cum se vede aceasta responsabilitate sociala la nivel "business", dar stiu cum o vad eu: o speranta pentru multi. Ceea ce recomand eu celor care se ocupa de acest domeniu e sa nu se "impiedice" in detalii care tin de forma (m-a "fulgerat" acel forme fara fond), originalitate, chestii cu care sa dea peste nasul concurentei sau care sa dea bine intr-un CV, ci sa vada fata umana a lui, fara farduri si limbaj complex. Mai bine ma injuri pe romaneste decat sa te ascunzi dupa deget.
Nu vreau sa pun toata greutatea pe umarii nimanui, insa daca iti sta in putinta sa misti ceva, chit ca ridici un muc de tigara de pe jos si nu ai unde sa-l arunci, dar totusi il bagi intr-un servetel si-l arunci mai tarziu (ce-am putut sa fac eu azi! & more) si dupa aia te speli de zece ori, fa-o. Platesti mai multa apa pentru un nesimtit, dar te poti lauda dupa aia pe blog, nu?!

Daca totusi nu aveti liniste pana nu propun ceva pe lista, stiti unde ma gasiti...

Titlul e de inspiratie @twitter; imaginea e luata de pe site-ul despre care v-am scris putin mai sus, cel care mi-a facut putina ordine in gandurile despre filozofia marcii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu